top of page

Nieuwe secundaire school in Peer

#KenJezelf

FLEX

momenten

In FLOW Highschool willen we dat je jezelf leert kennen en zo verder ontwikkelt. Dit doen we onder andere aan de hand van flexgroepen in de ochtend en na school. Dit is een gedifferentieerd aanbod om je te ondersteunen waar nodig. Je kan ervoor kiezen om extra remediëring te volgen voor de lesvakken die moeilijker gaan, herkansingstoetsen te maken, extra te sporten, te gaan wandelen met de schoolhond, te kiezen voor ons creatief aanbod. Ook voor de cognitief sterke leerlingen is er tijdens de avondflex een aanbod van Latijn en Spaans. Je kiest als leerling dus voor extra leertijd op basis van je persoonlijke behoefte.
Initiatief nemen staat hierbij centraal, want jij hebt je leerproces in handen! Ging een toets eens wat minder? Zet dan je extra leertijd in om weer bij te benen!

Soft skills

Wist je dat Soft skills van vitaal belang zijn in het leven? Ze stellen je in staat om effectief te communiceren en om gedachten, gevoelens en ideeën duidelijk te uiten. Zowel in de ochtend als na school zijn er afgebakende FLEXmomenten waar soft skills zoals teamwork, empathie, doorzetten, plannen of communiceren worden gestimuleerd. Zo kan je in stilte werken aan je schoolwerk, in kleine groepjes leren, je kandidaat stellen om anderen iets uit te leggen of zelf nog wat extra ondersteuning te krijgen.
Ken jezelf en zet de FLEXmomenten in zoals jij ze nodig hebt!

Jouw stem telt

Kijk je rond naar wat anderen vooruit kan helpen?
Sta je op de barricade voor onrecht?
Dan hebben we jou zeker nodig! Want in FLOW Highschool word je aangemoedigd om zelf mee na te denken over het vormgeven van de school en de wereld rondom.
Want jij beleeft onze school op een geheel eigen manier en daar willen we graag naar luisteren.

Mentaal welzijn

De tienertijd is een periode waarin lichamelijke, cognitieve, emotionele en sociale processen rijpen. Echter volgt die rijping niet steeds hetzelfde tijdspad. Bijkomend moeten tieners in onze huidige maatschappij leren omgaan met verlokkingen, bedreigingen en kansen. Dit zorgt ervoor dat sommige tieners door een woelige periode gaan.  Als school zijn we ons bewust van deze mentale processen. We zetten als leerkrachtenteam daarom in op het ondersteunen van onze tieners door kansen en mogelijkheden te bieden waar ze bv. kunnen leren hoe ze goede afwegingen kunnen maken, het bespreekbaar maken van taboes, te leren van elkaar en er werkelijk te zijn voor onze jongeren. We willen als leerkrachtenteam sleutelfiguren zijn in het leven van onze jongeren door ze te inspireren, te laten oefenen in zelfstandigheid en autonomie maar ook door te sturen, routes te suggereren en te instrueren. We kijken en handelen steeds vanuit verbinding en afstemming met elkaar.

bottom of page